• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : سيد محمد على حسینی : ما به گسترش روابط دوستانه محتاجیم. گفتگو زبان حکیمان و خردمندان است .

سيد محمد على حسینی : ما به گسترش روابط دوستانه محتاجیم. گفتگو زبان حکیمان و خردمندان است

سيد محمد على حسینی :
 ما به گسترش روابط دوستانه محتاجیم. گفتگو زبان حکیمان و خردمندان است



نظر به نقش مهم دبیر کل "شورای اسلامی عربی لبنان" علامه دکتر سید محمد علی حسینی در ایجاد ارتباط و گفتگوهای سازنده با دیگران و همچنین نظر به فعالیت های طولانی ایشان برای گفتگوهای فکری و سیاسی و دینی، از طرف رئیس "شورای مدیریت خیمه ارتباط جهانی در امارات"، دکتر عبدالله النیادی برای ایشان مراسم بزرگداشتی برگزار گردید.
در این مراسم، علامه حسینی طی سخنانی اشاره کردند آنچه که ما انجام داده ایم بر اساس رهنمودهای قرآن کریم بوده است که همواره ما را به گفتگو و مسالمت با دیگران فرا می خواند. آیه 125 سوره نحل می فرماید: {با حكمت و اندرز نيكو به سوي راه پروردگارت دعوت نما، و با آنها به طريقي كه نيكوتر است استدلال و مناظره كن، پروردگار تو از هر كسي بهتر مي‏داند چه كساني از طريق او گمراه شده‏ اند و چه كساني هدايت يافته‏ اند}
آقای حسینی افزودند ما از سنت حبیب خدا محمد مصطفی (ص) پیروی کرده ایم که همواره با دیگران رفتار مسالمت آمیز و گفتگوهای سازنده داشته اند. در همین رابطه قرآن کریم فرموده است: {بگو ای اهل کتاب، بیایید از کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی برخی را به جای خدا پرستش نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید ما تسلیم فرمان خداوندیم}.
حسینی هشدار دادند که خشونت و تحریک و تکفیر و روش های تروریستی و حمله به دیگران کار ضعیفان و بیماران است که راه گفتگو را بر خود می بندند.
علامه تاکید کردند ایجاد ارتباط و گفتگو، زبان و روش حکیمان و خردمندان است و ما برای خروج از بحران های موجود به این روش احتیاج داریم.
سيد حسینی از بزرگان و خردمندان جوامع مسلمانان درخواست کرد برای مبارزه با افراطی گری به مسئولیت هایشان عمل کنند و مطابق رهنمودهای قرآن مردم را به نیکی و عدالت فرا بخوانند.
آقای حسینی در پایان به خاطر این بزرگداشت از دکتر النیادی سپاسگزاری کردند و اقدامات ایشان را ادامه برنامه های ارزشمند مرحوم شیخ زاید توصیف نمودند.
سيد محمد على حسینی آرزو کردند که در آستانه ماه مبارک رمضان وضعیت مسلمانان به بهترین شکلی اصلاح شود.
 


  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1786
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2017 / 05 / 23
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28