• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : اسلام حقیقی را بشناسید سید محمد علی حسینی لبنانى .

اسلام حقیقی را بشناسید سید محمد علی حسینی لبنانى


اسلام حقیقی را بشناسید
سید محمد علی حسینی لبنانى
انتشارات حسينى





بنام خداوند بخشندهء مهربان
سپاس پروردگار جهانیان و خالق هستی را؛ خالق انسان ها و موجودات. خدا یگانه است. خدای آدم و نوح ابراهیم و یعقوب و اسماعیل و موسی و عیسی و سایر پیامبران. و سلام و درود می فرستیم به خاتم پیامبران که پیامبر رحمت و انسانیت است، پیامبر صلح و محبت، محمد بن عبدالله. درود بر خاندان او و اصحاب برگزیده اش.
در حوادث دنیای امروز بخصوص در حوادثی که اخیرآ در فرانسه، بلژیک و آلمان شاهد بوده ایم ضروری است که اندکی تفکر کنیم و به ریشه یابی عوامل آنها بپردازیم. ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم این اقدامات تروریستی را شدیدآ محکوم کنیم. زیرا مطابق قرآن هرکس بیگناهی را بکشد گویی تمام بشریت را به قتل رسانده است.
متاسفانه این جنایات زیر پوشش نام اسلام انجام می گیرند. اما اسلام نه فقط از این اتهامات به دور است بلکه در برابر چنین جنایات و جنایتکارانی می ایستد و از آنها بیزاری می جوید. زیرا اسلام، دین انسانیت و صلح و دوستی است و ماهیتآ با هرگونه خشونت، تضاد دارد.
دیانت اسلامی بر محبت و عدالت استوار است. بنابراین طبیعی است که این دین الهی هرگونه تروریسم و خشونت را قویآ محکوم نماید.
اسلام به تمام کسانی که لباس این دین را پوشیده اند و به اسم آن سخن می گویند تاکید می کند که با تروریسم و ظلم و خشونت و تجاوز مخالفت و مبارزه کنند و این اقدامات ضد انسانی را در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد محکوم نمایند. بر عالمان و اندیشمندان دینی مسلمان واجب است که با تشریح چهرهء واقعی اسلام و با اقدامات عملی خود، مانع از وقوع اعمال و افکار تروریستی و تکفیری بنام اسلام باشند و با تمام توان تلاش کنند تا راه خشونت طلبی و تکفیر و تروریسم و قتل و جنایت را سد کنند و نشان دهند که اسلام حقیقی با این اعمال و افکار مخالف است.
همهء ما مسلمانان وظیفه داریم به ترویج مفاهیم بنیادین و اخلاقی دین خود یعنی به ترویج صلح و محبت، وفای به عهد و پیمان، امانت داری، صداقت و عدالت و زندگی مسالمت آمیز اجتماعی بپردازیم.
به گفتهء امام علی -علیه السلام- انسان ها همه با هم برابر و برادرند زیرا یا در دین با هم خویشاوند هستند یا در خلقت.
برای تفصیل بیشتر موضوعات بالا، کتاب "اسلام حقیقی را بشناسید" را به شما تقدیم می کنیم. این کتاب گزیده ای است از سخنرانی ها، خطابه ها، گفتگوها و کنفرانس های علامه سید محمد علی حسینی لبنانى.
لبنان ژانویه 2017
#اسلام_حقیقی_را_بشناسید
#انتشارات_حسينى
 


  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1717
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2017 / 02 / 21
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28